wellcome

انواع سه نظام دستگاه تراش از لحاظ نحوه بسته شدن

وقتی صحبت از سه نظام دستگاه تراش به میان می آید، مقصود ما این است که  قطعه ای از دستگاه سی ان سی جهت نگهداشت و چرخش قطعه کار مورد استفاده قرار گرفته است و به یاری آن می توان انواع برش ها را انجام و پیاده کرد.

سه نظام و چهار نظام در حال حاضر در دستگاه های تراش، از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و پرکاربردترین نوع چوک دستگاه سی ان سی هستند. اما در عین حال برای نحوه دسته شدن هر کدام از آنها می توان دسته بندی های مختلفی در نظر گرفته و طبعا منبع نیرو در آن حائز اهمیت می باشد.

در ادامه این متن، کارشناسان تراست ابزار می خواهند تا به بررسی انواع سه نظام دستگاه تراش از نظر نوع بسته شدن اشاره کرده و به این بپردازند که هر کدام از آنها برای چه مواردی مورد نیاز قرار گرفته و نحوه عملکرد آنها به چه نحو است.

سه نظام دستگاه تراش دستی

فک ها در ابزار سه نظام تراشکاری به صورت دستی و یا با کمک از یک پیچ، باز و بسته می شوند. یک آچار مخصوص در این دستگاه ها، شبیه به حرف T انگلیسی تعبیه شده که وارد سوراخ های دسترسی به پیچ ها شده و سفت کردن و شل کردن آنها را ممکن می سازد.

ابزار سه نظام دستگاه تراش دستی دو مدل یک تکه و دو تکه دارد که امکان جابجایی آنها را تسهیل می کند.هرچند که امروزه بیشتر شرکت‌ها برای سه نظام دستی یک سیستم واکنش سریع هم تعبیه کرده اند که تغییر وضعیت فکر را در چند ثانیه میسر می سازد و شما بدون قوت وقت و خیلی سریع قادر خواهید بود که فایل را به محل مورد نظر سوق دهید.

به دلیل طراحی سنتی سه نظام تراش دستی، محبوبیت کمتری دارد و معمولاً در دستگاه‌های قدیمی مورد استفاده قرار می گرفته است. به همین خاطر احتمال آن کار شما برای پیدا کردن این قطعه در بازار راحت نبوده است. در این خصوص متخصصین و کارشناسان تراست ابزار آماده راهنمایی شما عزیزان می باشند.

سه نظام الکتریکی واکنش سریع

دو ویژگی و خصوصیت در سه نظام دستگاه تراش الکتریکی واکنش سریع وجود دارد:

  • استفاده از جریان الکتریکی که دخالت دست را به حداقل می رساند و همچنین جریان الکتریکی منجر به حرکت سریع تر فک دستگاه شده و زمان مورد نیاز جهت تغییر وضعیت آنها را به کمترین شکل ممکن می رساند. البته بعضی موارد اضطراری هم امکان استفاده از ابزارهای دستی جهت کنترل سه نظام میسر می باشد.
  •  دیده می شود که در سه نظام الکتریکی موقعیت آن کاملا پیش بینی شده و قابلیت تنظیم را دارا می باشد. این خصوصیت به تولیدکنندگان امکان کم کردن زمان انتقال فک جهت گرفتن قطعه کار را می دهد و همین سرعت عمل دستگاه را بالا می برد.

سه نظام تراش الکتریکی واکنش سریع جهت ارتقا سطح بازدهی کارگاه و کم کردن زمان تولید در خطوط تولید قطعات خودرو بسیار حائز اهمیت می باشد. در این خصوص متخصصین و کارشناسان تراست ابزار آماده راهنمایی شما عزیزان می باشند.

سه نظام دستگاه تراش حفره دار

سه نظام دستگاه تراش حفره دار به جهت کارآرایی و عملکرد تحت کنترل جریان الکتریکی قرار دارد و همچنین حرکت فک آن هم خیلی سریع و ایده آل می باشد.

اما نکته جالب توجه که در طراحی آن مورد استفاده قرار گرفته است، وجود سوراخ جهت به حرکت درآمدن قطعه کار است که تنظیم کردن آن را روی دستگاه سریع تر کرده و این امکان را فراهم می کند تا کار کردن روی نمونه کارهای مختلف با سرعت بیشتری انجام شود.

همچنین در این مورد قطعه کار بسیار سخت تر و محکم تر از همه جهات گرفته می شود و این کار را برای روان بودن و تکرار پذیری تسهیل می نماید.

نکته‌:در سه نظام دستگاه تراش حفره دار باید طراحی قطعه کار متناسب با طراحی بدنه آن است که در این مورد امکان داشته و کمی محدودیت را ایجاد می کند. در این خصوص متخصصین و کارشناسان تراست ابزار آماده راهنمایی شما عزیزان می باشند.

سه نظام دستگاه تراش بدون حفره

نوع عملکرد سه نظام دستگاه تراش بدون حفره به همان سه نظام حفره دار شبیه است و در حقیقت به تکنسین دستگاه تراش اجازه می‌دهد که قطعه کار را با هم و محکم نگه دارند و تکرار پذیری در کار را بالا ببرد.

اما نقطه متمایز و البته قوتی که جهت این ابزار در نظر گرفته شده این است که در سطح آن هیچ حفره یا سوراخی وجود ندارد و به همین دلیل در برابر کثیفی و تراشه محافظت می شود.

این نوع سه نظام برای دستگاه های افقی و عمودی مورد استفاده بوده و یکی از نمونه های پر کاربرد در صنایع مختلف محسوب می شود. در این خصوص متخصصین و کارشناسان تراست ابزار آماده راهنمایی شما عزیزان می باشند. سه نظام تراشکاری آچاری نیز از نوع دیگر سه نظام می باشد که در کاربرد و عملکرد متفاوت است.

سه نظام پنوماتیک

سه نظام پنوماتیک برای کار روی لوله ها و قطعات شبیه به هم آنها که معمولاً در صنعت نفت و گاز دیده می شوند پیشنهاد می شود. نوع عملکرد این ابزار شباهت بالایی به پمپ پنوماتیک داشته و منبع انرژی حرکت فک از طریق یک سیلندر و پیستون آغاز می شود.

بزرگترین ویژگی این قطعه این است که نیازی به واحد هیدرولیک در یک فضای تازه نداشته و در نهایت حرکت آنها بسیار سرعت گرفته و بستن قطعه کار را با سرعت بالا به انجام می رساند.

سه نظام دستگاه تراش پنوماتیک از لحاظ نوع نگهداری قطعه کار و همینطور توازن در فشاری که به آن وارد می شود در بهترین سطح ممکن است و کسانی که به دنبال برشکاری هماهنگ و متوازن هستند می‌توانند این ابزار را مورد استفاده قرار بدهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا
Call Now Button